Facebook Gplus RSS
magnify

5 Reglas de Marketing en AdmPromos

Publicado en 02/03/2012 por en Merchandising

Regalos Publicitarios y MerchandisingPrimero, creemos que el propósito de la publicidad es vender, no ganar premios o aplausos. Por eso es que cada campaña de merchandising tiene un tipo de productos apropiado para su propósito. Compartiremos con tu empresa qué productos han sido un fracaso en algunas industrias y cuales campañas han sido exitosas, para implementar una campaña especifica para tu empresa.

Segundo, creemos que la medición de resultados vale más que mil opiniones de expertos. Por eso es que cada campaña debe estar fundada en estrategias probadas que son adaptadas y probadas en nuevos nichos de mercado.

Tercero, creemos en kaizen, i.e. que una campaña llega a ser exitosa como resultado de un procedimiento de mejoramiento continuo con pequeñas pruebas y avances cada dia, en vez de radicales y abruptos cambios en las decisiones de marketing de una empresa. Sin embargo, estamos atentos a los últimos desarrollos tecnológicos que nos proporcionen una ventaja comparativa en el mercado.

Cuarto, creemos que la comunicación en ventas se realiza con congruencia e integridad, y esto es mucho más que no mostrar mujeres en bikini para promocionar productos que no son exactamente trajes de baño. Las campañas de marketing más exitosas son las que con un lenguaje simple explican los beneficios del producto al cliente, como lo hace por ejemplo Apple, sin doble sentidos ni letra chica. Buscamos una relación con el cliente de honestidad y a la vez cumplir resultados en plazos concretos.

Quinto, creemos en nuestra gente y en el tremendo recurso que es la creatividad de nuestras ideas especialmente cuando trabajamos en equipo con nuestros clientes para lograr objetivos concretos, en cuanto estos generen verdadero valor agregado para nuestros clientes. Por eso, les probaremos una y otra vez que es imposible agotar nuestras ideas creativas para desarrollar en conjunto novedosas estrategias para que sus campañas de marketing capten más y mejores clientes.

Para ver más detalles de como mejorar tus campañas de merchandising y estrategias avanzadas de posicionamiento online (Adwords y Facebook), contáctanos hoy para una evaluación de tu industria.

Atte.
Octavio Urzúa
www.AdmPromos.com.pe
Tel. 274 – 1691

 
 Share on Facebook Share on Twitter Share on Reddit Share on LinkedIn

40 de respuestas

  1. “We believe the sales communication is done with consistency and integrity”..If only more learned that one lesson.

  2. scott_sylvan

    Most advertising that is beatiful is not effective but it does win awards.
    Scott Sylvan Bell

  3. […] Octavio Urzúa ventas@admpromos.com.pe Tel. +511-430 9410 ¿Conoces nuestras 5 reglas de Marketing?   Etiquetas:merchandising corporativo, regalos publicitarios peru « […]

  4. […] Octavio Urzúa ventas@admpromos.com.pe Tel. +511-430 9410 ¿Conoces nuestras 5 reglas de Marketing?   Etiquetas:merchandising con resultados, merchandising corporativo, […]

  5. Kaizen es realmente útil y no sólo para empresas de marketing o publicidad.

  6. Hi just passing through, interesting stuff

  7. Great post
    Looking for more on this topic
    Marc

    Lapices Ecologicos

  8. Interesting article, look forward to more.

  9. Stopping by, saying hello.
    Be Well.
    Jc

  10. The idea to integrate advrtisment through new means is above quality
    Thumbs up for this man
    Marc

    Regalos Publicitarios Perú

  11. What you say about marketing is quite controversial and resonable to understand.
    Thanks for sharing that.

    All the best,
    Marc
    Lapices Promocionales

  12. […] Octavio Urzúa ventas@admpromos.com.pe Tel. +511-430 9410 ¿Conoces nuestras 5 reglas de Marketing?   Tags: Merchandising Peru « Marketing, Branding y Merchand… […]

  13. Good ideas, looking forward to hearing more.

    Regards
    Peter Tamosaitis

  14. It looks like you do believe in ethical marketing. In the end, it is about serving the customer – the true word behind selling…

    • Richard,
      Let´s turn off the media and let our guts guide our decisions.
      We all agree that at the end the client prefers Zero Marketing plus a good delivery rather than Hype Marketing with mediocre results.
      Octavio

  15. Consistency and integrity is so true. I believe most people want to do business with people of integrity. I am not a creative marketer so having someone like yourself help is important in my business.

    Yours In Health!

    Dr. Wendy

  16. Interesting post, especially about the kaizen and creativity.
    Thanks.
    Jc

  17. Great post. Always liked the concept of kaizen.
    Thanks for the insight.
    Be Well.
    Jc

  18. Excellent points!
    Cherie Miranda

  19. Winning awards, is great for designers. Not to help people.
    To help people and selling a product to help them. Is a different marketing strategy. Looking forward to tomorrow!
    CaregiverStress?

  20. Octavio,
    De estas 5 reglas del marketing de tu empresa las que mas me gustan son medicion de resultados y congruencia en las campañas realizadas.
    Saludos,
    Francisca
    Tazones Publicitarios

  21. I think that it is great that you implement kaizen (constant and never ending improvement) into your business.

    Yours In Health!

    G.E. Moon II
    Plant Based Enzymes For Health and Vitality

  22. Dan

    Kaizen is a great way to approach life – thanks!

  23. Consistency and integrity are so important. I think that typically want to do business with people of integrity. I am not creative so having a person like you who does all the creative thinking is worth a lot.

    Yours In Health!

    Dr. Wendy

    • Octavio Urzua

      Dr. Wendy,
      Thanks for your compliments. I can probe you many times that crativity as well as integrity are behaviors practiced by good habits. All the best, Octavio

  24. I really like your philosophy and approach, especially the 2nd tenet of Performance Measurement being far more important than a thousand expert opinions. The proof is always in the results, isn’t it?

    Michael
    Topper Remake

  25. Those are some excellent rules to live by in advertising… I wish more companies could find this kind of integrety!

  26. Hola Octavio:
    Gracias por tu post. Nunca habia oído de Kaizen, creo que soy la única.

    Estoy contigo en que la congruencia y la integridad son esenciales para el buen marketing.
    Gracias,

    • Octavio Urzua

      Eva,
      Kaizen is solo el comienzo. Luego viendo Kakyo Kaizen, osea, como aplicar mejoramiento continuo en el ambiente de trabajo para lograr maxima eficiencia y concentracion.
      Octavio

  27. Clare Delaney

    It’s good to be up front and open about your ethos for sales messages.
    EcoFriendly Matters

  28. Great reminder that advertising is communication.

    Suzanne

  29. I love the idea of KAIZEN – constant and never ending improvement.

    Yours In Health!

    G.E. Moon II

  30. Five excellent rules for any business or marketer to abide by to enhance there chance’s of success.

    Kind regards
    Peter Tamosaitis

  31. Hola Octavio,

    Bravo for saying that indeed yest the purpose of advertising is to sell not win awards. Ergo, of course, yes, the best way to guage if advertising is any good or not is not based on cool awards of admiration but on the pile of green bills in how much did they sell.

    Happy Dating and Relationships,

    April Braswell

    • Octavio Urzua

      April,
      I agree with you. The pile of green bills is just the outcome after delivering a wow experience before, during and after the process. If we can have fun in each step, then we have it all.
      Thanks, Octavio

  32. So true about consistency and integrity. The general public tend to buy from people who have integrity.

    Yours In Health!

    Dr. Wendy

  33. Great points. Advertising is to sell not to win awards.
    Sonya Lenzo

  34. gracias por los conceptos de marketing, se pueden aplicar a cualquier empresa. Me gusto especialmente el de mejoramiento continuo y la integridad en la relacion con los clientes y equipo de trabajo.
    Trinidad
    Lapices Publicitarios

  35. Margarita Slavkova

    Octavio, great points!
    Amen to Kaizen – we are never done with learning and improving. Very important priniple in my opinion is to translate to people WHY you do the business. The what and how are not unigue for YOUR business. If people believe what you believe,they will buy from you and they will recomment you. thanks.

    • Octavio Urzua

      Margarita,
      Kaizen is just the begining, then you have Kakyo Kaizen, to implement daily continual improvements in your work environment to achieve higher focus and efficiency. All the best,
      Octavio

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *